کاربرد متا تگ در سئو سایت: یکی از مهم ترین فاکتورهای یک محتوا و یا پیج خوب استفاده صحیح و اصولی از تگ ها می باشد که برای موتورهای جست و جوگر گوگل بسیار مهم و تاثیر گذار است. زیرا متا تگ ها در واقع مشخص کننده محتویات یک مطلب می باشند. پس با کمک استفاده صحیح از این تگ ها می توان سئو سایت خود را تا حد زیادی بهببود بخشید. در واقع یکی از گام های که ما در بهینه سازی سایت و کدهای آن انجام میدهیم بررسی همین متا تگ ها می باشد.

متا تگ چیست (Meta Tag) :

در واقع متا تگ ها همان متا دیتا ها می باشند. که متا دیتا در واقع همان اطلاعاتی است که برای توصیف اطلاعات دیگر به کار می رود. ما متا تگ را به کمک زبان نشانه گذاری HTML پیاده سازی می کنیم. معنی کلمه متا تگ یعنی توضیحاتی که بین ۲ تگ قرار می گیرد. معمولا متا تگ ها انواع متفاوتی دارند که هریک کاربرد خاصی را شامل می شود.

 

متا تگ در سئو سایت

کاربرد متا تگ در سئو سایت

اجزای متا تگ :

نام متا تگ name: مشخص کننده نام متا تگ می باشد که استفاده می کنیم.

توضیحات متا تگ description : مشخص کننده توضیحات و محتویات تگ می باشد

انواع متا تگ ها در کد نویسی

متا تگ description

این متا مشخص کننده توضیحات و محتویات یک محتوا می باشد. این تگ جزء مهم ترین تگ های یک صفحه می باشد که بسیار در سئو وب سایت و بهینه سازی سایت تاثیر گذار است. در واقع این متا تگ از بالاترین میزان اهمیت در میان سایر تگ ها برخوردار می باشد.

متا تگ viewport

برای این که بتوانید یک قالب ریسپانسیو طراحی کنید باید این متا را در تگ <head> سایت خود قرار بدهید. در واقع به نمایش سایت در ابعاد متفاوت اسکرین اشاره دارد مانند نمایش حالت موبایلی.

متا تگ Keywords

این متا تگر برای معرفی کلمات کلیدی سایت شما استفاده می شود. پس سعی کنید تمام این کلمات کلیدی را که در این مکان قرار میدهید در محتوا سایت خود بیاورید و همچنین دقت داشته باشید که چگالی کلمات کلیدی بیشتر و یا کمتر از حد استاندارد نباشد که نتیجه عکس دارد. این تگ نیز مانند تگ توضیحات بسیار با اهمیت می باشد و در رنک سایت شما تاثیرگذار است و موجب افزایش بازدید سایت و افزایش ترافیک سایت شما می گردد.

متا تگ نویسنده Author

این تگ همانطور که از اسمش مشخص است مشخص کننده نام و مشخصات نویسنده مطلب است که معمولا برای سایت هایی که چند مدیر و کاربر با نقش های متفاوت دارند کاربردی می باشد.

زبان سایت و محتویات آن Content Language

این متا تگ زبانی کاربرد دارد که متورهای جست و جو گر بخواهند سایت ها را بر اساس زبان و منطقه دسته بندی کنند.

متا تگ حق چاپ و نشر Copyright

در این متا تگ تاریخ و نوع کپی رایت سایت شما مشخص می گردد و معمولا برای سایت هایی با اعتبار جهانی کاربرد بیشتری دارد.

متا تگ اسپایدر Robots

باید توجه داشت که همه ربات ها معمولا از این تگ پیروی نمی کنند اما معمولا این متا تگ به نحوه برخورد ربات ها با سایت شما اشاره دارند.

متاتگ ربات گوگل Googlebot

این متا تگ مخصوص موتور جستجوگر  گوگل می باشد که دارای اهمیت چندانی نیست و می توانید از آن استفاده نکنید.

متا تگ generator

این متا تگ نیز کاملا اختیاری است و اصلا تاثیری در جست و جو و نمایش نتایج گوگل ندارد. در واقع مشخص کننده برنامه هایی است که در انتشار محتوا استفاده شده است.

متا تگ انقضا Expire

این متا تگ نیز همانطور که مشخص است تاریخ انقضاء صفحه را مشخص می کند.

متا تگ کنترل کش Cache-Control

این متا تگ برای مشخص کردن نحوه مدیریت کش مرورگر کاربران کاربرد دارد.

 

کاربرد تگ description در سئو سایت

شرکت در پی آن است که سال ها تجربه و سابقه خود را طی انتشار مطالب آموزشی پیرامون طراحی وب سایت و همچنین سئو وب سایت در اختیار کاربران عزیز قرار دهد. همچنین شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه های طراحی سایت حرفه ای، آموزش طراحی سایت، طراحی قالب، طراحی پلاگین،افزایش فروش، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوا، مدیریت محتوا و تولید محتوا صفحات سایت خود با کارشناسان فنی شرکت تماس حاصل نمایید. ما در تمامی ساعات اداری آماده پاسخگوی به شما عزیزان می باشیم.