تاثیر زمانبندی ارسال محتوا در سئو سایت: این مقاله در واقع شاید یکی از کوتاهترین مقالاتی باشه که در زمینه اصول و تکنیک های سئو سایت برای شما بیان کرده ایم اما بسیار پر اهمیت و تاثیر گذار است. در این مقاله مخاطب ما نه کاربر سایت است و نه موتورهای جست و جوی گوگل، بلکه روی صحبت ما با خود وبمستر سایت می باشد که مسئولیت پیاده سازی سئو سایت و افزایش ترافیک سایت را به عهده دارد.

خوب همانطور که قبلا بسیار بر روی موضوع مدیریت محتوا و تولید محتوا صحبت کرده ایم و  از اهمیت آن در سئو و بهینه سازی سایت و همچنین افزایش بازدید کاربران از سایت آگاه هستیم اکنون می خواهیم در این مقاله به موضوع زمانبندی و نحوه ارسال محتوا بر روی سایت بپردازیم.

مدیریت محتوا در سئو سایت

تاثیر زمانبندی ارسال محتوا در سئو سایت

خوب همانطور که در بالا اشاره کردیم برای بهبود وضعیت سایت و بهینه  سازی سایتتون باید از تکنیک ها، ابزارها و روش های بسیاری استفاده بکنید.  استفاده از پلاگین ها و افزونه های متفاوت گرفته تا خرید بک لینک، تبلیغات گوگلی و … اما مهم ترین این روش ها مدیریت محتوا و در واقع تولید محتوا غنی و بدون کپی می باشد. حال رعایت یک اصل مهم و اساسی در تولید و بارگذاری محتوا زمان ارسال و انتشار مطلب در سایت می باشد. سعی کنید برای ارسال مطالب از یک ریتم منظم و مشخص پیروی در طول زمان استفاده کنید. البته دقیقا منظور ما مشخص نمودن و تعیین ساعات خاصی از روز برای ارسال نمی باشد هرچند اگر بتوانید این موضوع هم رعایت کنید تاثیر بهتری دارد اما تاکید خاص ما بر روی ریتم ارسال روزانه می باشد.

بهتر است یک ریتم خاص ارسال روزانه برای مطالبتان در نظر بگیرید. این برنامه ریزی را می توانید بر حسب محتوای سایتتان مشخص کنید. مثلا ممکن است شما هر روز مطالبی برای بارگذاری بر روی سایت داشته باشید و یا ممکن است فقط در هفته ۲ پست تولید شده برای بارگذاری داشته باشید. خوب ترجیح گوگل بر حسب تجربه ما این است که مطالب روزانه انتشار دهید اما مطالب شما در حد هفتگی یا ماهیانه هم باشد مهم این است که این ریتم همیشگی باشد و دچار تغییر در طول زمان نباشد.

 

اگر ارسال مطالب شما دارای روال مشخص زمانی باشد موتورهای جست و جوگر گوگل نیز عادت خواهند کرد که طبق همان برنامه زمانی به سایت شما سر زده و صفحات جدید شما را ایندکس کنند.  می توانیم با ذکر مثال زیر اهمیت این موضوع را برای شما بهتر بیان کنیم.

چگونه برای ارسال محتوا در سایت برنامه ریزی کنیم

فرض کنید که شما مطالب سایت خود را هر روز آپدیت می کردید و پست جدید منتشر می کردید و موتورهای جست و جوگر گوگل نیز طبق عادت هر روز به سایت شما سر زده و مطالب شما را ایندکس می کردند حال بنا به هر دلیلی مدتی این کار را انجام نمی دهید و یا ریتم این کار دستخوش تغییر شده و مطالب را هفتگی منتشر می کنید. این بار وقتی موتور گوگل به سایت شما مراجعه می کند و محتوا جدیدی را نمی بینید تا مدتی به سایت شما مراجعه نمی کند پس در نتیجه ایندکس صفحات جدید شما بسیار طولانی شده و با مشکل مواجه می شود.

این نکته را فراموش نکنید که مهم نیست که شما هر روز یک پست منتشر کنید و یا هفتگی یا حتی ماهیانه مهم این است که همیشه و در طول زمان این ریتم را همواره رعایت کنید.

امیدوارم این پست برای وب مستر های عزیز مفید بوده باشه  و متوجه تاثیر زمانبندی ارسال محتوا در سئو سایت شده باشین.

تولید محتوا در سئو سایت

به عنوان یک شرکت طراحی وب سایت و فعال در زمینه سئو سایت با سال ها سابقه درخشان در خدمت شما عزیزان می باشد. جهت دیدن پروژه های ما می توانید به صفحه نمونه کارها مراجعه نموده و یا همچنین برای مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین استعلام هزینه سئو سایت می توانید با کارشناسان بخش فنی شرکت تماس حاصل نمائید.