اصطلاحات و تکنیک های رایج سئو: بهینه سازی سایت (Search engine optimization) برای موتورهای جست و جو نظیر یاهو، بینگ و یا گوگل تکنیکی می باشد که طی آن رنک سایت شما بهبود یافته و در نتایج سرچ در رتبه های بالا قرار می گیرد که به این تکنیک به اختصار seo  گفته می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از اصطلاحات و کلمات تخصصی پر کاربرد در این زمینه آشنا کنیم. اگر اکنون این سوال در ذهنتان ب وجود آمده که سئو سایت چیست و چه مزیتی دارد؟ درپاسخ به این سوال باید گفت که اگر سایت شما به لحاظ سئو بهینه باشد موجب افزایش بازدید از سایت، افزایش ترافیک می شود که در نهایت به افزایش فروش بیشتر می انجامد.

اصطلاحات رایج سئو

اصطلاحات و تکنیک های رایج سئو

سئو کلاه سفید:

استفاده از تکنیک های صحیح و اصولی سئو، صرف زمان و هزینه برای تولید محتوا غنی جهت کاربران و موتورهای جست و جو، عدم دور زدن گوگل با کمک لینک های سفید و پشت صحنه، عدم به کار بردن تعداد کلمات کلیدی و برچسب های به تعداد بالا و بی رویه را سئو کلاه سفید می گویند.

سئو کلاه سیاه:

 

عبارت مورد جستجو (Search query):

نتایجی که بر اثر جست و جو کاربران در موتورهای جست و جو به کاربران نمایش داده می شود را کوئری سرچ می گویند.

کلمات کلیدی (keywords):

کلماتی که کاربران با کمک آن ها به جست و جو مطالب مورد نظر خود می پردازند کلمات کلیدی می گویند. روند استفاده از این کلمات و تعداد آن ها باید بسیار با دقت استفاده باشد به گونه ای که نتیجه عکس و منفی نداشته باشد.

بازاریابی محتوا:

تولید محتوا غنی و جدید و بارگذاری محتوا و مدیریت آن برای جذب کاربران و کسب بازار هدف را بازاریابی محتوا می گویند.

الگوریتم موتورهای جست و جو:

موتورهای جست و جو برای بدست آوردن نتایج جست و جو و نمایش آن به کاربران بر اساس فاکتورهای متفاوت از انجام می پذیرد که این کوئری ها بر اساس الگوریتم های متفاوتی نظیر الگوریتم پاندا، مرغ مگس خوار و … انجام می شود.

خزنده ها:

خزنده ها یا crawl ها در واقع همان جست و جو گرهای گوگل هستند که یک سایت و صفحات آن را کراول می کنند و در نتایج گوگل ثبت می کنند.

جستجوی ارگانیک (Organic search):

به نتایجی که در اثر جست و جوی کاربران با کلمات کلیدی انجام می شود و نمایش داده می شود را جست و جوی ارگانیک می نامند.

گوگل ادوردز (adwords):

گوگل در مقابل دریافت هزینه ای مشخص برای هر کلمه کلیدی از یک سایت مبلغی را دریافت می کند تا آن سایت را در نتایج جست و جو نمایش دهد. در واقع به این کار نمایش از طریق تبلیغات گوگل گفته می شود.

رنک گوگل (google page rank):

به جایگاه سایت نسبت به جست و جوی کلمات کلیدی در نتایج موتورهای جست و جو رنک سایت می گویند.

لینک سازی (link building):

لینک سازی در یک سایت و پیج های آن تاثیر بسیار مفیدی در سئو سایت دارد. در واقع به برقراری ارتباط بین صفحات داخلی یک سایت و یا با محیط خارج از یک سایت لینک سازی می گویند.

 

کلمات کلیدی در سئو

شرکت با سال های سابقه درخشان در زمینه طراحی وب سایت و سئو سایت فعالیت دارد. از جمله خدمات این شرکت می توان به مواردی چون : سئو سایت در گوگل، بهینه سازی سایت، بهینه سازی دیتابیس، طراحی سایت حرفه ای، طراحی نرم افزار تحت وب، طراحی سایت شرکتی،شخصی،پزشکی، طراحی سایت چند زبانه، طراحی سایت ریسپانسیو و… اشاره نمود. شما عزیزان می توانید به صفحه نمونه کارها مراجعه نمایید یا جهت دریافت اطلااعا و مشاوره با کارشناسان ما تماس نمایید.